Liberalerna i Tjust presenterar sin politik i lokalpressen!

Fredag 26 augusti 2022

För de av er som har VT:

Ulf Nilsson, Sverker Thorén och Fredrik Lindström intervjuas om Liberalerna i Tjusts valmanifest. I korthet innehåller manifestet 14 punkter som är extra viktiga för oss, bla: hållbar tillväxt, biologisk mångfald & friskt hav, framtidens skola, framtidssäkring av Västerviks sjukhus, satsning på hälsocentralerna och den nära vården även på landsbygden, fler trygghetsboenden och andra insatser mot ofrivillig ensamhet samt inrättande av en kultur- och fritidsnämnd för att stärka kulturen och föreningslivet i hela Västerviks kommun. Vi lämnar också besked om att vi vill leda Västervik tillsammans med M, KD, C och WP.

Evalill Nilsson och Johanna Wyckman intervjuas om vår satsning på ungas psykiska hälsa. I korthet vill vi satsa på Barn- och ungdomshälsan i hela länet, få ett Barnahus (för barn som utsätts för och bevittnar våld) även i norra länsdelen, satsa på elevambassadörer för psykisk hälsa som kan stötta andra elever (enligt modell som används avseende covid-19 pandemin) och skapa slutenvårdsplatser på BUP på Västerviks sjukhus så att barnen slipper åka till Kalmar för vård.